Punctul(a): x supra radical din 15=3 radical din 5 supra radical din 3+2 radical din 3 supra radical din 5.(b):x supra radical din 15 -radical din 60 supra radical din 27=3 radical din 20 supra 5.
(c):x supra radical din 6=9 radical din 10 supra 10 +3 radical din 2 supra radical din 5.
(d):x supra radical din 10-4 radical din 8 supra 5 =3 radical din 20 supra 5.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-28T22:39:27+02:00
A)x/√15=3√5/√3+2√3/3√5
3√5/√3=3√5√3/3=√15
2√3/3√5=2√3·3√5/9·5=2√15/5
x/√15=√15+2√15/5
x/√15=(5√15+2√15)/5
x/√15=7√15/5
5x=7√15·√15
x=7·15/5=21
b)x/√15-√60/√27=3√20/5
√60/√27=2√15/3√3=2√15·3√3/27=18√5/27=6√5/9=2√5/3
3√20/5=12√5/5
x/√15-2√5/3=12√5/5
x/√15=12√5/5+2√5/3
x/√15=(12√5·3+2√5·3)/15
x/√15=42√5/15
15x=42√5·√15
x=42·5√5/15=42√5/3=14√5
c)x/√6=9√10/10+3√2/√5
3√2/√5=3√2√5/5=3√10/5
x/√6=9√10/10+3√10/5
x/√6=(9√10+6√10)/10
x/√6=15√10/10
10x=15√10·√6
x=15√10·√6/10=3·2√15/5=6√15/5
d)x/10-4√8/5=3√20/5
3√20/5=12√5/5
4√8/5=8√2/5
x/10-8√2/5=12√5/5
x/10=12√5/5+8√2/5
x/10=20√5/5
x/10=4√5
x=4√5·10
x=40√5

1 5 1
2014-10-28T22:52:35+02:00