Văzând că Illyricum e devastat și Moesia ruinată [Aurelian] a părăsit provincia întemeiată de Traian peste Dunăre, Dacia, pierzând speranța de a o mai putea menține, retrăgând din ea armata și pe provinciali. Oamenii luați de acolo i-a așezat în Moesia și a numit (noua provincie) Dacia sa (adică Aureliană) care acuma desparte cele două Moesii.
Vopiscus Flavius, Historia Augusta

a) Ce crezi că înțelegea biograful lui Aurelian prin ,, provinciali '' ?
b) Ce a însemnat în fapt ,, retragerea aureliana '' ?

2

Răspunsuri

2014-10-28T22:24:57+02:00
B)Retragerea aureliana(271) a insemnat un pericol pentru romani deoarce popoarele migratoare puteau sa ii atace.
2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-28T22:32:13+02:00
A) Ce crezi că înțelegea biograful lui Aurelian prin ,, provinciali '' ?
- provincialii erau in general cetatenii romani care traiau in provinciile romane; de asemenea puteau sa aibe si semnificatia de acei oameni mai instariti, bogati, negustorii si functionarii care traiau din munca ce o prestau in folosul statului
b) Ce a însemnat în fapt ,, retragerea aureliana '' ?
- retragerea aureliana a insemnat replierea granitei din Dacia romana la Dunare si retragerea functionarilor si armatei romane ce se afla stationata in fosta provincie romana