Am la civica asa: Imaginati-va diferite situatii in care elevii se afla in competitie. Aratati in ce conditii aceste relatii ar putea duce la consecinte megative: lipsa de respect pentru adversar, neprincipialitate, agresiune, violenta. Cum credeti ca ar putea fi evitate asemenea situatii? Este orice competitie purtatoare de consecinte negative? Dati exemple. Sintetizati raspunsurile voastre intr-o pagina si folositi-o ca document al clasei atunci cand apar neintelegeri intre voi, cauzate de implicarea voastra in diferite intreceri. Trebuie sa raspund la toate intrebarile...

2

Răspunsuri

2014-10-28T21:55:33+02:00
Asemnea situatii ar fi evitate dacă colegii ar fi fericiți pentru cei câștigători alături de ei.Aproape la toate competițiile sunt consecințe negative , mai ales între copii: la un concurs de fotbal, de baschet, care aleargă mai repede, care scrie mai frumos, etc. 
Pai, mai sunt si primele 2 intrebari..
Eu am văzut doar 2 intrebari si atâtea vad
Trebuie sa dau raspuns, pentru fiecare intrebare sau fiecare propozitie in parte..
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-28T23:26:06+02:00
1. Concursurile scolare, in special cele sportive. Cele mai multe scoli organizeaza in fiecare an Cupa a scolilor. Olimpiadele, ar fi un alt exeplu.

2. Cei mai multi elevi nu stiu sa-si respecte partenerul de concurs. Atunci cand una dintre parti este mai slab pregatita isi descarca supararea prin agresivitate verbala sau fizica. In cazul copiilor olimpici, invidia nu se manifesta prin violenta fizica ci mai mult verbala - este catalogat drept ,,tocilar'' si marginalizat. Acestia sunt de obicei tinta glumelor ,,proaste''.

3. Astfel de situatii ar putea fii evitate printr-o informare mai buna a elevilor, o educatie civica unde sa li se arate ca nu este frumos sa ne purtam urat unii cu altii. Eventual, invitati de specialitate din afara scolii sa vina sa tina mici conferinte, cu exemple concrete, sa vada toti copiii unde poate duce violenta daca nu ne stapanim. Violenta creaza violenta.
5 4 5