Sa-i dea mama baietelului zaharel?...Bubico!Bubi!!
Baietelul scoate capul cu panglicute..Mamita-l degaja din toalele in care dospeste-nfasuratsi-l scoate afara.Bubico se uita la mine si maraie-n surdina.Eu,apucat de groaza la ideea ca nenorocitul ar incerca sa ma provoace,zic cocoanei:
-Madam!pentru Dumnezeu,tineti-l sa nu se dea la mine!eu sunt nevricos,si nu stiu ce-as fi in stare..de frica..
Dar cocoana, luand in brate pe favorit si mangaindu-l cu toata duiosia:
-Vai de mine!Cum crezi d-ta?..Noi suntem baieti cuminti si binecrescuti..
1)Transcrie doua cuvinte formate prin derivare.
2)Transcrie doua derivate cu sufix diminutival.
3)Explica intr-un enunt rolul diminutivelor in text.
4)Indica modul de formare a cuvantului zaharel.
5)Numeste mijlocul de imbogatire a vocabularului prin care s-a format cuvantul binecrescuti.
6)Precizeaza valoarea morfologica a cuvantului toata(...mangaindu-l cu toata duiosia)
7)Alcatuieste un enunt in care cuvantul toata sa aiba alta valoare morfologica.
8)Scrie cuvantul de baza de la care s-a format adjectivul panglicute.
9)Scrie un diminutiv si un augmentativ formate de la cuvantul de baza baiat.
VA ROGGGGGGGGGGGGGG

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-28T19:54:12+02:00
1) mamita , panglicute
2) panglicute , mamita 
3) Diminutivele legate de personaje se folosesc pentru ale deosebi. Iar celelalte sunt folosite puntru infrumusetarea textului . 
4) zaharel= derivare , cu sufixul el de la cuvantul de baza zahar 
5 ) compunere , alaturare fara cratima
6) comlement ( cred )
7) Toata este raspunsul corect . ( subiect ) 
8 ) panglica
9 ) baietas ( diminutival ) ; baietoi ( augumentativ ) 
2014-10-28T20:07:16+02:00
1) Baietelul si zaharel.
2) Baietelul si panglicuta.
3) Diminutivele au fost adaugate pentru a exprima dragalasenia . (Pentru aceasta sut diminutivele)
4) zaharel- cuv. derivat cu sufixul ,,- arel " de la cuv de baza zahar
5) Mijlocul de formare a cuv binecrescuti este compunerea din care se formeaza cuv compuse.
6) toata- pronume
7) M-am udat toata.
8) panglicute - format din cuv de baza panglica
9) diminutiv - baietel , augmentativ - baietan, 
2 4 2