Răspunsuri

2014-10-28T18:00:57+02:00


Diateza active este cea mai usoara....Activitatea este facuta de complementul de agent(si S)

Diateza reflexive-S face actiunea care se rasfrange asupra lui

Diateza pasiva-S sufera actiunea facuta de complementul de agent/S logic

Sper ca te-am ajutat!

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-28T18:02:20+02:00
Diateza activa: arata ca subiectul face actiunea exprimata de verb, fara a suferi consecintele acesteia; se formeaza din tema verbului de conjugat la care se adauga terminatiile modurilor si timpurilor respective;
Ex: Tu mi-ai spus minciuni                                                                                     Diateza pasiva: arata ca subiectul sufera actiunea facuta de complementul de agent (exprimat sau subinteles); se formeaza din participiul verbului de conjugat precedat de diateza activa a verbului auxiliar a fi. Ex:El s-a bucurat de plecarea ta.      Diateza reflexiva: arata ca subiectul face actiunea si tot el o sufera; se formeaza din diateza activa a verbului de conjugat precedat de pronumele reflexiv in dativ sau acuzativ cu rol de marca morfologica.Ex:Ea se gandeste la tine. Sper sa intelegi. 
1 5 1