Am la romana sa demonstrez ca aceasta opera este opera lirica,va rog mult de tot!!
Cum se face?Nu stiu deloc

Sania de Vasile Alecasndri

Gerul aspru şi sălbatic strânge-n braţe-i cu jelire
Neagra luncă de pe vale care zace-n amorţire;
El ca pe-o mireasă moartă o-ncunună despre zori
C-un văl alb de promoroacă şi cu ţurţuri lucitori.

Gerul vine de la munte, la fereastră se opreşte
Şi, privind la focul vesel care-n sobe străluceşte,
El depune flori de iarnă pe cristalul îngheţat,
Crini şi roze de zăpadă ce cu drag le-a sărutat.

Gerul face cu-o suflare pod de gheaţă între maluri,
Pune streşinilor casei o ghirlandă de cristaluri,
Iar pe fete de copile înfloreşte trandafiri,
Să ne-aducă viu aminte de-ale verii înfloriri.

Gerul dă aripi de vultur cailor în spumegare
Ce se-ntrec pe câmpul luciu, scotând aburi lungi pe nare.
O! tu, gerule năprasnic, vin', îndeasnnă calul meu
Să mă poarte ca săgeata unde el ştie, şi eu!


2

Răspunsuri

2014-10-28T10:45:28+02:00

In primul rand este o poezie si toata lumea stie ca toate poeziile sunt lirice.

Genul liric de obicei este in versuri:doina,poezia,cantecul,etc.

Genul lyric nu are personaje si nici o poezie nu are personaje sau actiune,cea de mai sus e o poezie deci prin urmare a tot ce am scris eu mai sus este lirica.

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-28T10:51:19+02:00
Pai..incepi asa:
In opinia mea , opera ,,Sania" de Vasile alecsandri apartine genului liric in primul rand, prin exprimarea directa a sentimentelor provocate de contemplarea peisajului de iarna descris.Eul liric isi exprima tristetea fata de trecerea ireversibila a timpului .Aceste sentimente sunt exprimate prin epitetele,,gerul aspru" , ,,mireasa moarta''
 SI AICI CONTINUA SPUNAND DESPRE DISCURSUL LIRIC....
   In al doilea rand, lirismul se regaseste la nivelul limbajului deosebit de expresiv.
   SI AICI MAI SPUNE DESPRE SINTAGME DIN TEXT SI CE SEMNIFICA
     In concluzie , exprimarea directa a sentimentelor si expresivitatea limbajului confera operei caracter liric.