Indentificati diftongi din textul de mai jos si precizati felul felul acestora
"Toamna-n gradina,toamna pe dael
Toamna pe ses
Toata lumina prinde rugina,frunzele ies
Sa se-nsfasoarepe rasuflaresi pe vedere
Intr-o cadere cu o culoare fara putere"
VA ROG SA MA AJUTATI

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-28T10:42:26+02:00
Toamna- oa ascendent
deal- ea ascendent
toata- oa ascendent
-nfasoare- oa ascendent
culoare - oa ascendent

3 5 3
2014-10-28T10:45:21+02:00
Toamna- oa ascendent; deal- ea ascendent; toata- oa ascendent; -nfasoare- oa ascendent; culoare - oa ascendent;
dar toate la fel?
imi explici cum ai facut te rog ca sa stiuy.
ex: toamna este diftongul oa este ascendent daca e semifocala si vocala (in ordinea asta) iar daca este vocala si semivocala (in ordinea asta) este diftong descendent ex: rai- ai este diftong descendent
mersi mersi mersi mersi mersi
toam-na =diftong