O sursa de apa,care are un debit de 60 de litri pe minut,alimenteaza doua fantani.Una din ele primeste de trei ori mai multa apa decat cealalta.Care este debitul fantatanii care primeste mai multa apa?(explicati va rog)

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-03-01T13:51:27+02:00
1 fantana = /-----/-----/-----/
1 fantana = /-----/

60l/min : 4 = 15l/min

Fantana cu debit mai mare are 45l/min (15x3) si fantana cu debit mai mic are 15l/min (15x1)... :3
  • Utilizator Brainly
2014-03-01T14:43:01+02:00
A+b=60
a=3b

3b+b=60
4b=60
b=60:4
b=15 l
a=3b
a=3x15
a=45 litrii este debitul fantanii care primeste mai multa apa
2 3 2