Ajutor?! :3
daca asezam elevii unei clase cate 3 in banca , raman 3 banci libere, iar daca ii asezam cate 2 in banca raman 3 elevi in piciare.
a) cati elevi sunt in clasa?
b) cate banci sunt in clasa?
si daca va ajuta m-am uitat la raspunsuri iar rezolvarea e asta elevi=27, iar banci=12

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-02-28T15:09:49+02:00
3(x-3)=2x+3 ⇒ 3x-9=2x+3 ⇒ x=12 numarul bancilor.
2x+3=27 numarul elevilor.
Rationament: am notat nr bancilor cu x; x-3 nr bancilor cand pun cate 2 elevi; inmultesc nr bancilor cu nr de elevi; apoi 2x nr bancilor a cate 2 elevi plus 3 elevi in picioare; numarul elevilor e acelasi deci am egalat cele 2 ecuatii.
2014-02-28T15:38:51+02:00
In aproape orice clasa sunt 3 randuri a cate 4 bănci
RĂSPUNS 4 ORI 3 =12 (bănci)        12-3=9
3 ori 9= 27(elevi)