1.Alcatuiti enunturi in care cuvintele subliniate sa aiba sens propriu.( P.S. au sens figurat)
a. Se exprima bolovanos.
b.Am primit o ploaie de reprosuri de la parintii mei.
c.I-a incoltit in suflet dorinta de a se face profesor
d.Am un munte de exercitii pentru maine.
2.TOT ASA DOAR CA: cuvintele subliniate au sens propriu si trebuie sa fac enunturi cu sensul figurat
a.Maria are un colier scump.
b.Ne plimbam intr-o padure de fagi.
c.Bunicul meu s-a nascut in Ardeal.
d.Stramosii nostri se aparau folosind arcuri cu sageti.
3.Construiti enunturi in care : casa, a descarca, limba sa fie folosite cu sens propriu(de baza si secundar) si sens figurat.
AJUTATI-MA VA ROG!

2

Răspunsuri

2014-10-27T14:35:05+02:00
Este un teren bolovanos
Astazi a fost o ploaie cu picaturi mari
Graul a incoltit deja
Am fost la munte

Chipul scump al mamei ma privea
Erau aici o padure de copii in tabara.
Poemul s-a nascut din inspiratia lui.
Imi trimitea sageti din privire ca sa tac


Am o casa frumoasa
Minciuna nu face casa buna cu adevarul
In casa inimii vei ramane totdeauna pentru mine

Am descarcat marfa
El si-a descarcat tot ce avea pe suflet
Fulgerul s-a descarcat peste padure

Limba lui este romana.
Pe lima aceea de pamant am stat noi la camping
Limba mi s-a inrosit de la bomboane.
11 3 11
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-27T14:43:10+02:00
 1. Nisipul bolovanos a fost adus in fata garajului.
Ploaia isi revarsa picurii reci pe geamurile aburite.
Fara de veste, in fata casei a incoltit  un  fir de iarba.
A urcat pe munte cu ajutorul telecabinei.
 2. Copilul mamei scump, a facut o boroboata.
       Padurea de sulite, se vedea din departare. ( padurea de brazi )
      In mintea acestuia s-a nascut ideea de libertate.
      Arunca sageti din privirea lui rautacioasa.
3.  A urcat scarile imensei case.
     Casa de Paine a dat faliment.
     Norii ii constituiau casa, micutei raze plapande de soare.

     A descarcat multimea de lemne, primind ceea ce i se cuvenea.
     Bateria telefonului s-a descarcat!
     Si-a descarcat mintea de lucrurile ingrijoratoare, citind.

     Si-a muscat limba, fara voia sa.
     Limba Romana este cunoscuta ca limba materna.
     Cerul semana cu limba unui dragon in flacari.

 La ex. 3 primul e cu sens propriu, apoi cu sens propriu secundar si apoi figurat! BAFTA!

    
10 4 10