Răspunsuri

2014-10-27T12:47:23+02:00
N=1 CH4 metan CH4n=2 C2H6 etan CH3─CH3n=3 C3H8 propan CH3─CH2─CH3n=4 C4H10 butan CH3─CH2─CH2─CH3n=5 C5H12 pentan CH3─CH2─CH2─CH2─CH3n=6 C6H14 hexan CH3─CH2─CH2─CH2─CH2─CH3
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-27T15:31:04+02:00
CH3-CH2-CH2-CH2-CH2-CH3   --> hexan C6H14

CH3-CH-CH2-CH2-CH3   --> 2-metilpentan / izohexan
        |
       CH3

CH3-CH2-CH-CH2-CH3   --> 3-metilpentan
                |
               CH3

CH3-CH-CH-CH3  --> 2,3-dimetilbutan
        |      |
      CH3  CH3

       CH3      
        |
CH3-C-CH2-CH3  --> 2,2-dimetilbutan / neohexan
        |
       CH3



4 5 4