Urgent:cata gheata la -20 grade C trebuie sa fie introdusa in 0.25 kg. de apa aflata initial la 20 grade C , pt ca temperatura finala sa fie 0 grade celsius , toata gheata fiind topita ? ( se neglijeaza caldura specifica a vasului ; se dau c apa = 4185 j / kg *k ; λ = 330 kj/kg)
t
AS DORI REZOLVAREA INTRAEAGA ! repet : urgent

2
acolo era labda indice t
lamda
nu e nevoie neaparat si la mesaje , macar aici ....
multumesc foarte mult pentru timpul acordat si ca ma ajuti cu problema
tot un rezultat gresit am obtinut

Răspunsuri

2014-10-26T21:31:17+02:00
Fie Mgheata masa ghetii introdusa in vas. Apa calda cedeaza caldura si isi micsoreaza temperatura de la 20C pana la 0C si Qced =Mapa*c apa*(20-0).
Aceasta caldura este primita de gheata care se incalzeste pana la 0C si se topeste deci Qprim va avea doi termeni
Qprim=Mgheata*cgheata*(0-(20))+Mgheata*lambda gheata
Cum Qced=Qprim putem scrie
Mapa*c apa*(20-0)=Mgheata*c gheata*(0-(-20))+Mgheata*lambda gheata
Mapa=0,25Kg
c apa=4184 J/KgK
lambda gheata=330 L/Kg
Inlocuiesti si  afli M gheata. E treaba de mate si sper ca te descurci.
multumesc oricum , ma descurc eu pan' la urma
oww si un mic detaliu , c apa e 4185( sau cel putin asa scrie in problema )
asa e
tot nu mi-a reusit rezultatul corect!
poti te rog frumos sa imi scri toata rezolvarea deoarece acum mi-a iesit si mai mult ca data trecuta
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-27T00:14:44+02:00
Continuare de aici - http://brainly.ro/tema/250802

m_g=\dfrac{0.25\cdot 4185\cdot 20}{4185\cdot 20 + 330000}=0.05\ kg

Adica 50 de grame de gheata (aproximativ).
Mie imi dadea mereu 77 grame, de asta am tot postat-o
Aa acum am vazut unde greseam eu transformam temp. In kelvin si lasam kj-ulii netransformati.....
Si imi dadea kg/kj
Aprox 56 grame
acolo era o diferenta de temperatura, care nu trebuie transformata, pentru ca e la fel si in celsius si in kelvin. doar asa, ca sa stii pe viitor...