Răspunsuri

2014-10-24T17:29:35+03:00
Textul literar „Florin scrie un roman" îl are ca autor pe MirceaCărtărescu, un valoros scriitor contemporan. Remarcând structura acestuitext, bazată pe inserţie, secvenţele înlănţuindu-se logic, în succesiunea lor putem comsidera fără teama de a greşi, că este o operă de valoare, pe bună dreptate inclusă în manualul nostru. Opera literară „Florin scrie un roman" se constituie din treisecvenţe narative, avându-se în vedere ceea ce se povesteşte şi relaţiadintre autor, narator şi personaj.Prima secvenţă narativă ne transpune într-o lume legendară, deepocă, Amintindu-ne de lumea poveştilor sadoveniene, luând înconsiderare timpul îndepărtat din vremea lui Sturza Vodă, când se petrecîntâmplările şi atmosfera de epocă realizată printr-o abundenţă dearhaisme şi regionalisme. Naratorul relatează întâmplări palpitante din viaţa plină de isprăvivitejeşti a haiducului Florea. Personajele şi întâmplările fiind fabuloase, fragmentul poate fi intitulat şi „Isprăvile lui Florea haiducul" sau„Fragment de roman haiducesc".~secvenţa 1~Înlănţuirea întâmplărilor se face prin sintagma: „După ce scăpă dinaceastă primejdie…". Locul unde poposeşte Florea haiducul este hanulAniţei, han care aminteşte de hanul Hangiţei cea vioaie, sprâncenată şivicleană. Aniţa crâşmăriţa, voioasă şi zglobie împarte zâmbete şi cofe cuvin trecătorilor. Atmosfera de la han este veselă şi plină de viaţă, „să tottrăieşti", cum spunea Florea haiducul: „paralele curg, glumele şicântecele se ţin lanţ". Haiducul se tânguie Aniţei că are o viaţă de fugar, cu poteratrimmisă de Vodă pe urmele lui, ducându-şi viaţă însemnând la răboj pe boierii care îi obidesc pe ţărani şi pe care îi judecă aşa cum ştie el.Intriga acestor pagini de roman haiducesc o constituie răul pe carecăpitanul Gealatu i-l pune lui Florea haiducul, al cărui chip hâd, haiduculîl visează şi noaptea. Întâmplările... 
Trebuie povestire,o stiu pe asta e luată de pe net ..dar nu e buna
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-24T17:36:19+03:00
Prima secvenţă narativă ne transpune într-o lume legendară, deepocă, Amintindu-ne de lumea poveştilor sadoveniene, luând înconsiderare timpul îndepărtat din vremea lui Sturza Vodă, când se petrecîntâmplările şi atmosfera de epocă realizată printr-o abundenţă dearhaisme şi regionalisme. Naratorul relatează întâmplări palpitante din viaţa plină de isprăvivitejeşti a haiducului Florea. Personajele şi întâmplările fiind fabuloase,fragmentul poate fi intitulat şi „Isprăvile lui Florea haiducul“ sau„Fragment de roman haiducesc“. Locul unde poposeşte Florea haiducul este hanulAniţei,han care aminteşte de hanul Hangiţei cea vioaie, sprâncenată şivicleană. Aniţa crâşmăriţa, voioasă şi zglobie împarte zâmbete şi cofe cuvin trecătorilor. Atmosfera de la han este veselă şi plină de viaţă. Haiducul se tânguie Aniţei că are o viaţă de fugar, cu poteratrimmisă de Vodă pe urmele lui, ducându-şi viaţă însemnând la răboj pe boierii care îi obidesc pe ţărani şi pe care îi judecă aşa cum ştie el.Ajus în faţa lui Florea, scrâşneşte din măsele, îl I-a de plete şi îispune să-şi facă rugăciunea din urmă. Haiducul, precum personajele1 romantice înzestrate cu forţe nesăbuite, îl fulgeră cu privirea ş şuieră cumştie numai el. Scena următoare este palpitantă, dramatică şi fabuloasă, cucalul alb, coborât parcă din basme, cu coama în vânt, care năvăleşte înodaie, necheză îngrozitor şi zdrrobeşte capul lui Gealatu cu copitele .Haiducul rupe frânghiile, făcându-i pe poteraşi să cadă ca spicele,iar Aniţa rămâne plângând la marginea drumului.