Răspunsuri

2014-10-24T17:16:42+03:00
Prima pagină › DEXcoperavezi toate articolele din DEXcopera ›DEXcoperaHomo sapiens idaltuAcum aproximativ 160.000 de ani, in timpul Pleistocenului traia un hominid asemanator si totusi deosebit de Homo sapiens
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-24T17:18:51+03:00
Specia Homo sapien cuprinde după unii autori o întreagă listă de subspecii arhaice de om ( lat. Homo ) , ce contrastează cu oamenii moderni (subspecia Homo sapiens) , din perioada începând în urmă cu 500.000 de ani !!! Alți atori consideră aceste subspecii drept specii. Astăzi, se crede că oamenii moderni ar fi evoluat din indivizii cuprinși în categoria Homo sapiens arhaic, care l-a rândul lor ar fi evoluat de Homo erectus. Varietățile cuprinse în grupul Homo sapiens arhaic sunt parte a speciei numită Homo sapiens întrucât mărimea creierului lor era foarte asemănătoare cu cea a oamenilor moderni. Mărimea creierului indivizilor Homo sapiens arhaic varia între 1.100 și 1.400 cm3, care coincide cu intervalul de variație al volumului creierul oamenilor moderni.Din punct de vedere fizic, grupul de subspecii ale speciei Homo sapiens numite generic homo sapiens arhaicii se disting ușor față de oamenii moderni întrucât aveau un schelet mai masiv, cu oase mai grele, respectiv aveau un craniiformat din oase mai groase și mai rezistente, arcade orbitale mai proeminente și o bărbie mai puțin pronunțată decât cea a oamenilor contemporani.
1 5 1