Răspunsuri

2014-10-23T22:10:40+03:00
Zapada-nea  piatra-roca  curechi-varza    barabule-cartofi    copac-arbore....      rau-bun tanar-batran    zgarcit-darnic nervos-clam prost-destept educat-needucat  cald-caldura rau-rautate bataie-bataios
5 3 5
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-23T22:15:38+03:00
Inimă=cord; cupru=alamă; dalac=antrax; timp=vreme; repede=iute; varză=curechi; porumb=cucuruz, păpuşoi ,a băga de seamă = a observa;
a o lua la sănătoasa = a fugi;
a se da de-a dura = a se rostogoli, a se da de-a rostogolul;
a-şi lua nasul la purtare = a se obrăznici, a i se urca la cap.
noroc=şansă; a reuşi-a izbuti; prietenesc=amical;el—dânsul; întâiul—primul;mereu-totdeauna; către=spre
Antonime :
abandon : părăsire, renunţare. abatere : 1. îndepărtare; 2. infracţiune, contravenţie. abătut-abătută : vesel-veselă. abdomen : pântec, burtă. abil : îndemânatic , priceput, şiret. abil, abilă : stângaci, stângace, neîndemânatic. aboli : a decreta. abrevia : a prelungi. abroga : a dispune. absent : prezent. absolut : relativ. absolvi : a învinui. absurd : logic. abundenţă : lipsă. accelera : frâna. accentua : a ) atenua.se ) accentuat,-ă : neaccentuat,-ă. accepta : a refuza, a contesta. acceptabil,-ă : inacceptabil,-ă. acceptare : refuz, respingere. accesibil,-ă : inaccesibil,-ă. acoperi : a descoperi, a dezgoli, a dezvălui. acord : dezacord, divergenţă, diferend. acorda : a retrage. acri : a ( se ) îndulci. activ,-ă : inactiiv,ă. actual,-ă : învechit, uzat, demodat,depăşit. acum : atunci, odinioară, altă dată. acumula : a risipi, a prăpădi, a împrăştia. acumula : a aduna, strânge. acumulare : risipire, irosire, cheltuire

Cuv derivate : a privi = privitor,privinta, priveliste,privire, priveste                                                            pamant= pamantesc,pamantean,subpamantean,subpamantesc,pamantos.                    privitor : s-a format prin derivare cu sufixul -itor                                                              privinta : s-a format prin derivare cu sufixul- inta                                                            priveliste: s-a format prin derivare cu sufixul -eliste                                                        privire: s-a format prin derivare cu sufixul -ire                                                                 priveste: s-a format prin derivare cu sufixul -este                                                            pamantesc: s-a format prin derivare cu sufixul - esc                                                      pamantean: s-a format prin derivare cu sufixul -ean                                                        subpamantean: s-a format prin derivare cu prefixul -sub si sufixul -ean                           subpamantesc: s-a format prin derivare cu prefixul -sub si sufixul -esc                               pamantos: s-a format prin derivare cu sufixul - esc .


Sper ca iti folosesc ! :) Merit cel mai bun rasp. ? :)
Muuuuuuuultumeeescc :*
Cu placere !