Ma puteti ajuta si pe mn cu aceste exercitii in prima poza trebuie sa rationalizam scotand factorii de sub radical.
Iar in a 2 a trebuie sa calculam rationalizand mai intai numitorii
Sunt exercitii de clasa a 8 a va rog cn e bun la matematica sa ma ajute!
Multumesc Anticipat!
:)

2

Răspunsuri

2014-10-23T18:52:24+03:00
Radical din 7  pe 27 +radical din 3 pe 28 - 2 pe 7 =radical din 10 pe 55 - 2 pe 7 = radical din 8 pe 48 pe care simplificam cu 8  care este egal cu 1 pe 6
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-23T18:55:16+03:00
(√6+√3)/√54=(√6+√3)/3√6=√6(√6+√3)/3x6=(6+√18)/18=(6+3√2)/18=(2+√2)/6
Ok multumesc mult mult de tot :)
(3√3-6)/√27=(3√3-6)/3√3=√3(3√3-6)/3x3=(9-6√3)/9=(3-2√3)/3
(4-5√2)/√80=(4-5√2)/4√5=√5(4-5√2)/4x5=(4√5-5√10)/20
(3√2+5√3)/150=(3√2+5√3)/5√6=√6(3√2+5√3)/5x6=(3√12+5√18)/30=(6√3+15√2)/30
Ms mult de tot