Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-26T22:44:12+02:00
Definitie: Este partea de vorbire flexibila care tine locul unui substantiv.
Clasificare:
Pronumele personal
Forme: I-accentuate
           II-neaccentuate
Forme accentuate
a) persoana I- eu/noi
    persoana II-tu/voi
    persoana III-el/ea-ei/ele toate pentru cazul Nominativ
b) caz acuzativ persoana I-pe mine/pe noi
                       persoana II-pe tine/pe voi
                       persoana III- pe el/pe ea-pe ei/pe ele
    caz dativ- persoana I-mie/noua
                   persoana II-tie/voua
                   persoana III-lui/ei-lor
Forme neaccentuate
Caz acuzativ- persoana I-ma-m/ne-n
                     persoana II-te-t/va-v
                     persoana III-il-l-o/ii-i
Caz dativ- persoana I-mie,imi,mi-/ne-n-ni
                persoana II-iti,ti-/va,v-,vi-
                persoana III-le-,li-
ATENTIE! Tot pronume personale sunt si formele:
 Caz Nominativ/Acuzativ: dansul,dansa,dansii,dansele
 Caz Genitiv/Dativ: dansului,dansei,dansilor,danselor.
Sper ca te-am ajutat.
Scuze dar te mai intreb ceva care sunt cele de politete ? Adica stiam ca dansul etc etc.. In unele cazuri dansul sau altele am auzit ca nu sunt de politete scuze dar intreb pentru sora mea mersi :***
Imediat ma uit
aaa mi-ai spus mai jos scuze nu am vazut :*** ATENTIE! Tot pronume personale sunt si formele:
Caz Nominativ/Acuzativ: dansul,dansa,dansii,dansele
Caz Genitiv/Dativ: dansului,dansei,dansilor,danselor. Multumesc mult :*
Ops, n-ai pentru ce :*
2014-02-26T22:46:18+02:00
Pronumele personal-->parte de vorbire flexibila care tine locul unui nume(substantiv sau inlocuitor al acestuia)
                                            Pronume personal,forme

independenta-eu,tu,el,ea,ele,ei,noi,voi,mie,ma,mine,o,tine,te,le,o,tie,li,lor,lui,ne,il,ii,ni,voua,noua.
conjuncta-
i-,-o,o-,m-,v-,te-li-.

Pronumele este de mai multe feluri:personale,de politete..forme regionale
Are 3 persoane..Are 3 genuri:feminin,neutru si masculin.
Are forme de singular si plural.
Are 5 cazuri:Nominativ,Acuzativ,genitiv,dativ si vocativ.

Si cam atat pentru clasa a V-a.

Mersi mult dar nu este doar atat pentru clasa v stiu pentru sora mea sunt mai multe dar mersi mult + Multumesc :*
M-ai pentru ce <3
N-ai*