De gasit figurile de stil(epitete,comparatii)din aceasta poezie:
Neguri albe, strălucite
Naşte luna argintie,
Ea le scoate peste ape,
Le întinde pe câmpie;

S-adun flori în şezătoare
De painjen tort să rumpă,
Şi anină-n haina nopţii
Boabe mari de piatră scumpă.

Lângă lac, pe care norii
Au urzit o umbră fină,
Ruptă de mişcări de valuri
Ca de bulgări de lumină,

Dându-şi trestia-ntr-o parte,
Stă copila lin plecată,
Trandafiri aruncă roşii
Peste unda fermecată.

Ca să vad-un chip, se uită
Cum aleargă apa-n cercuri,
Căci vrăjit de mult e lacul
De-un cuvânt al sfintei Miercuri;

Ca să iasă chipu-n faţă,
Trandafiri aruncă tineri,
Căci vrăjiţi sunt trandafirii
De-un cuvânt al sfintei Vineri.

Ea se uită... Păru-i galben,
Faţa ei lucesc în lună,
Iar în ochii ei albaştrï
Toate basmele s-adună.

va rog

2

Răspunsuri

2014-10-23T17:44:47+03:00
'Neguri albe,stralucite'-->epitet 'Luna argintie'-->epitet
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-23T17:50:45+03:00
Epitet-naste luna, neguri albe
inversiune-linga lac pe care norii 
               au urzit o umbra fina
comparatie-ca de bulgari de lumina
sper ca tziam fost de folos:)
2 5 2