Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-23T16:52:25+03:00
Moment simbolic in istoria poporului roman, inscris in calendarul sarbatorilor noastre de suflet, ziua de 25 Octombrie este Ziua armatei romane, o zi de glorie si de cinstire pentru eroismul si jertfele prin care, de-a lungul vremii, ostirea noastra si-a ingemanat faptele de arme cu soarta neamului romanesc, indeplinindu-si misiunea nobila de a apara unitatea nationala si integritatea teritoriala a statului roman.
La 25 octombrie 1944, glorioasa armata romana elibera ultima localitate romaneasca de sub ocupatie straina: orasul Carei. Prin lupte grele si sangeroase si fapte de eroism, armata romana a reintregit Transilvania strabuna, leaganul natiunii si civilizatiei romanesti, din al carui trup fusese rapita partea de nord-vest prin odiosul dictat de la Viena. Actiunile militare purtate de armata romana in batalia pentru Ardeal alcatuiesc un drum glorios, soldat pe pamantul transilvan cu numeroase jertfe. Mii de militari din cadrul Armatei a IV-a, comandata de bravul general Dascalescu, si trupele armatei I ale neinfricatului general Atanasiu au cazut vitejeste in luptele sangeroase de la Sfantu Gheorghe, Targu Mures, Oarba de Mures, Paulis, Turda, Cluj-Napoca, Oradea, Satu Mare si Carei, in total peste 50.000 de oameni (morti si raniti). Odata cu incheierea actiunii de eliberare a teritoriului patriei, dupa 25 octombrie 1944 armata romana a participat, alaturi de armata sovietica, in lupta pentru eliberarea Ungariei. Ea a desfasurat actiuni militare pe Tisa mijlocie, pentru eliberarea oraselor Debretin si Nyiregyhaza si a participat la marea operatiunee pentru eliberarea Budapestei, unde si-a adus o contributie importanta la ruperea centurilor fortificate ale orasului si la nimicirea marilor centre de rezistenta. A avut, de asemenea, un mare rol in eliberarea orasului Miskolc si in cucerirea muntilor Hegyalya, Bukk si Matra. Pe frontul din Ungaria, brava armata romana a angajat peste 210.000 militari, eliberand 14 orase mari si 1.224 de comune. In cursul acestor lupte, din randul ostasilor nostri au cazut la datorie 42.000 de oameni (morti, raniti, disparuti si prizonieri). 
2 5 2
2014-10-23T16:55:22+03:00
Eu am fost odata la ziua armatei unde sa defilat pe sub arcul de triuf acolo am vazut masini de lupta.Colonelul vorbea despre misiunile in Avganistan unde decesase un maior.SI DEAICI NU MAI STIU MAI CONTINUI SI TU

3 2 3