Imi ziceti si mie un cuvant care contine diftong si unul care contine hiat din poezia Malul Siretului de Vasile Alecsandri?


Aburii uşori ai nopţii ca fantasme se ridică

Şi, plutind deasupra luncii, printre ramuri se despică.

Râul luciu se-ncovoiae sub copaci ca un balaur

Ce în raza dimineţii mişcă solzii lui de aur.



Eu mă duc în faptul zilei, mă aşez pe malu-i verde

Şi privesc cum apa curge şi la cotiri ea se pierde,

Cum se schimbă-n vălurele pe prundişul lunecos,

Cum adoarme la bulboace, săpând malul nisipos.



Când o salcie pletoasă lin pe baltă se coboară,

Când o mreană saltă-n aer după-o viespe sprinteoară,

Când sălbaticele raţe se abat din zborul lor,

Bătând apa-ntunecată de un nour trecător.



Şi gândirea mea furată se tot duce-ncet la vale

Cu cel râu care-n veci curge, fără-a se opri din cale,


Lunca-n juru-mi clocoteşte; o şopârlă de smarald

Cată ţintă, lung la mine, părăsind nisipul cald.
































































2
si un diftong si un hiat daca nu va suparati
va rog
Râul luciu se-ncovoiae sub copaci ca un balaur;- comparatie;
Aburii uşori ai nopţii ca fantasme se ridică
Comparatie
diftong- adoarme; bulboace; hiat- raul

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-23T16:43:00+03:00
Diftong -adoarme,  rau,viespe,pletoasa , hiat-salcie,aer..Epitet ABURII USORI,-Personificare-lunca-n juru-mi cloclteste , Comparatie:Copaci ca un balaur :
2014-10-23T16:46:59+03:00
Deasupra -contine diftong Sprinteoarã-contine hiat