Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-23T15:02:21+03:00
Daca nuvela este o opera epica cu o actiune mai intinsa, cu un singur fir narativ, cu un conflict concentrat si cu o actiune mai complicata la care participa mai multe personaje prezentate in mediul lor de viata si caracterizate complex, toate aceste trasaturi le vom intalni si in opera literara Alexandru Lapusneanul.
Fiind o nuvela si, implicit, o opera epica, modul de expunere predominant este naratiunea, prin intermediul careia autorul relateaza un st de intamplari, incepand cu sosirea lui Lapusneanu in tara inaintea celei de-a doua domnii si ter­minand cu moartea sa tragica. 
2 3 2
2014-10-23T15:08:28+03:00
Aceasta opera epica este o nuvela deoarece naratorul isi transmite ideile si sentimentele in mod indirect prin intermefiul personajelor si al actiunii.Actiunea sr complica gradat putind fi structurata pe momentele subiectului(exemplifici).Deasemenea,la actiune participa un nr. relativ mare de personaje ale caror fapte ne contureaza o idee despre carscterul crud nemilos al protagonistului.Nu in ultimul rand,in opera se imbina nsratiunes cu fislogul,dar si vu dcurte pasaje descriptive.DAtorita faptului ca autorul s-a inspirat din Letopisetul Tarii Moldovei,si pt. ca personajul principal a fost consemnst in istoria nationala,aceadta opera este o nuvela istorica. In concluzie opera Al.Lspusneanul de C. Negruzzi este o nuvela intrucat intruneste toate trasaturile acestei specii epice.
1 5 1