1.Cate pompari trebuie sa efectueze o pompa pentru a vida un vas de volum V=400L de la presiunea p.i=760 torr pana la p.f=0,76 torr. Volumul pompei este de v=60cm^3. Va rog ajutati-ma! Multumesc!

2
nu mai ai si alte date in problema, de exemplu despre ce fel de gaz e vorba
Nu
am intrebat pentru ca mi se parea mai mult o transformare adiabatica si era bine sa cunoastem coeficientul ei
asta este problema
ok, hai ca o sa o tratez ca izoterma

Răspunsuri

2014-10-23T14:40:57+03:00
Gazul aflat in vas are initial parametrii de stare Pi.V si T si sufera o transformare izoterma ajungand la starea finala descrisa de Pf. Vf si T
Scriem ecuatia transformarii izoterme Pi*V=Pf*Vf si scoatem Vf=Pi*V/Pf
In vas mai ramane din gaz numai un volum V, restul (Vf-V) se elimina prin efectuarea unui numar N de pompari de catre pompa.  Daca la o pompare se elimina un volum de gaz v, atunci N=(Vf-V)/v.
Socoteste!
Succes!
Mie N=6660000. Am variante de raspuns: A. 23000 B.69000 C. 46000 D. 15000 si E. 30000 deci nu stiu daca e bun
ideea e buna dar nu inteleg de ce nu iese rezultatul
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-23T16:07:21+03:00
Fie p_1 presiunea gazului dupa prima cursa a pompei. Atunci gazul de expandeaza , izoterm, asa:

p_iV=p_1(V+v)\ \ \ \ \ \ \ \to \ \ \ \ \ \ p_1=\dfrac{p_iV}{V+v}.

Acum, gazul ramas in incinta V, se va transforma din nou, izoterm, la a doua cursa a pompei:

p_1V=p_2(V+v)\ \ \ \ \ \ \ \ \to \ \ \ \ \ \  \ p_2=\dfrac{p_iV^2}{(V+v)^2}

Mergand tot asa, gasim regula:

p_k=\dfrac{p_iV^k}{(V+v)^k}

Dupa N pompari, ajungem la presiunea finala, care trebuie sa fie:

p_f=\dfrac{p_iV^N}{(V+v)^N}

Daca aranjam putin, avem:

\left(\dfrac{V+v}{V}\right)^N=\dfrac{p_i}{p_f}

Ca sa-l aflam pe N, facem un logaritm urat:

N=\log_{\frac{V+v}{V}}\left(\dfrac{p_i}{p_f}\right)

Iti sugerez o transformare a bazei logaritmului in baza 10 (pentru ca raportul presiunilor e 1000):

N=\dfrac{\lg\left(\frac{p_i}{p_f}\right)}{\lg\left(\frac{V+v}{V}\right)}.

De aici, ia un calculator si spor la treaba :)
asa e
eu am sarit o zecimala de asta nu imi dadea
ok, acum pot sa dorm linistit :)
spor in continuare
Multumesc mult de ajutor! Si Multumesc! altadata iti dau un mesaj si te voi mai intreba unde nu stiu