Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-23T03:08:58+03:00

1. Scrie cîte un sinonim contextual pentru cuvintele date:

Pur - inocent - cast- curat - natural
A cuprinde - a prinde - a imbratisa - a apuca
Bizar - neobisnuit - straniu - ciudat

2. Alcătuieşte cîte un enunţ, ilustrînd un sens propriu şi unul figurat al fiecăruia dintre cuvintele: cale, noapte.

cale
Aceasta cale imi va scurta drumul.
Doamne, esti din cale afara de obraznic !

noapte
Vom avea o noapte tare geroasa.
Acest caine este negru ca noaptea.

3. 
Subliniază, în text, trei cuvinte diferite din cîmpul noţional timp, comentînd, într-un enunţ, relevanţa lor pentru sistemul de imagini.

Lumea de azi, gheboasă de trecut,
Clipa de-acum, bolnavă de-amintire,
Te-ndeamnă să te smulgi din cunoscut.

     Au fost folosite mai multe cuvinte din acelasi camp  pentru a accentua trecerea timpului.

4. Interpretează, în două enunţuri, semnificaţia epitetelor subliniate din catrenul:

Dar unde oare să mai pleci acum,
Cu sufletul deşert şi mintea arsă,
Cînd însuşi cerul este-o hartă ştearsă
Pe care nu mai poţi citi vreun drum?

     Desert, arsa, stearsa toate aceste epitete simbolizeaza acelasi lucru neantul, goliciunea. Autorul doreste sa puna accent pe golul care ramane in suflet odata cu trecerea timpului; gol ce inseamna agonie, suferinta.

5. Comentează, în două-trei enunţuri, sugestia contextuală a simbolului central din poezie. 
       Autorul isi exprima neputinta de a opri timpul, prin verbul ,,zboara'' el isi exprima dorinta de confruntare cu timpul. In sufletul lui se da o lupta si prin acest zbor nu face altceva decat sa-si afirme aceasta neputinta de pe pamant.  Omul cand isi da seama ca este incapabil sa-si rezolve o problema isi ia ,,zborul''

PS: e mult prea mare testul tau, trebuia sa-l pui mai devreme :(
2014-10-23T07:06:28+03:00

1. Scrie cîte un sinonim contextual pentru cuvintele date:

Pur - inocent - cast- curat - natural
A cuprinde - a prinde - a imbratisa - a apuca
Bizar - neobisnuit - straniu - ciudat

2. Alcătuieşte cîte un enunţ, ilustrînd un sens propriu şi unul figurat al fiecăruia dintre cuvintele: cale, noapte.

cale
Aceasta cale imi va scurta drumul.
Doamne, esti din cale afara de obraznic !

noapte
Vom avea o noapte tare geroasa.
Acest caine este negru ca noaptea.

3. 
Subliniază, în text, trei cuvinte diferite din cîmpul noţional timp, comentînd, într-un enunţ, relevanţa lor pentru sistemul de imagini.

Lumea de azi, gheboasă de trecut,
Clipa de-acum, bolnavă de-amintire,
Te-ndeamnă să te smulgi din cunoscut.

     Au fost folosite mai multe cuvinte din acelasi camp  pentru a accentua trecerea timpului.

4. Interpretează, în două enunţuri, semnificaţia epitetelor subliniate din catrenul:

Dar unde oare să mai pleci acum,
Cu sufletul deşert şi mintea arsă,
Cînd însuşi cerul este-o hartă ştearsă
Pe care nu mai poţi citi vreun drum?

     Desert, arsa, stearsa toate aceste epitete simbolizeaza acelasi lucru neantul, goliciunea. Autorul doreste sa puna accent pe golul care ramane in suflet odata cu trecerea timpului; gol ce inseamna agonie, suferinta.

5. Comentează, în două-trei enunţuri, sugestia contextuală a simbolului central din poezie. 
       Autorul isi exprima neputinta de a opri timpul, prin verbul ,,zboara'' el isi exprima dorinta de confruntare cu timpul. In sufletul lui se da o lupta si prin acest zbor nu face altceva decat sa-si afirme aceasta neputinta de pe pamant.  Omul cand isi da seama ca este incapabil sa-si rezolve o problema isi ia ,,zborul''