Răspunsuri

2014-10-22T21:40:59+03:00
In neolitic modul de viata al omului era stabil, se ocupa cu agricultura, comunitatile de oameni erau mai mari.
Multumes
Chiar daca nu mi se pare corect +ca nai spus si de locuinte ceremonii dar iti multumesc oricum
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-23T03:47:47+03:00
Viata unui om neolitic

      Omul neolitic, spre deosebire de cel din paleolitic este sedentar iar ocupatia lui principala incepe sa devina agricultura si cresterea animalelor. Binenteles, acestea nu erau singurele lor ocupatii. Aici, mai putem aminti unele ,,mestesuguri'' precum olaritul, fabricarea uneltelor si armelor, a imbracamintei etc.
      Comunitatea era restransa, zece case insemna mult. Casele erau construite in apropierea unor rauri sau lacuri. Asezarea putea fi de tip tell (adica pe o ridicatura de pamant, un fel de deal) sau normala. Asezarea era fortificata, de jur-imprejurul aszarii era un sant care uneori ajungea si pana la 2 m adancime (asezarea neolitica de la Sultana, jud. Calarasi si cea de la Pianu, judetul Alba au astfel de santuri). Pentru ce erau facute aceste santuri nu se stie exact, dar se presupune ca erau facute ca un fel de ingradire pentru animale.
        Locuintele nu sunt foarte mari aveau o camera,rar doua. De exemplu, tot la Sultana, din 5 locuinte cat avea asezarea doar una avea doua camere. Erau facute din lemn si lut iar in centru sau intr-un colt exista si o vatra (cuptor).
        In ceea ce priveste uneltele si armele nu se stie exact daca acestea erau executate in cadrul asezarii sau undeva in apropierea sursei de aprovizionare cu materi prima. Pana acum nu au fost gasite aschii care sa confirme existenta unui atelier in asezare. Materia prima principala o constituia silex-ul deoarece era cel mai usor de prelucrat. Printre unelte amintim: gratoare, burine, lame si lamele, impungatoare, topoare, daltite etc.
         In ceea ce priveste ceremoniile nu se cunosc prea multe lucruri, in lipsa a ceva scris sunt doar presupuneri. In asezari au fost descoperite diverse statuete, mini-masute considerate altare. Se presupune ca aveau un rol magico-religios si nu simple jucarii cum afirma alti cercetatori deoarece cam toate au fost descoperite in zona vetrei de foc.

PS: acest subiect este inepuizabil pentru mine, dar prefer sa ma opresc aici. Ti-am scris esentialul sunt multe de zis despre aceasta epoca   :)
      

13 4 13