Răspunsuri

2014-10-22T16:54:56+03:00
Formula chimica Hindice 2 +2Na=2HNa
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-22T22:58:57+03:00
Cu semnul "*" notez inmultirea, iar cu semnul "/" notez linia de fractie.

Masa unui mol de atomi de Na este 23 g/mol.
Masa molara a NaOH este 1*23 + 1*16 + 1*1 = 40(g/mol).

2Na  +  2H2O  =  2NaOH  +  H2

Daca din 2*23 g Na rezulta 2*40 g NaOH
Atunci din 230 g Na vor rezulta x g NaOH

x = 230*2*40/(2*23) = 400(g NaOH). Aceasta este masa dizolvata(md) de NaOH.

Masa solutiei(ms) de NaOH 40% care contine dizolvate 400 g NaOH o gasim din formula concentratiei procentuale:

c = 100*md/ms, de unde ms = 100*md/c = 100*400/40 = 1000(g solutie NaOH 40%) = 1(kg solutie NaOH 40%).