Ana a cumparat 6 pixuri cu pasta neagra si 8 pixuri cu pasta albastra, la acelasi pret. aflati pretul pixelor, daca fata a achitat cumparatura cu o bancnota de 100 lei si a primit rest 16 lei.

va rog schema si rezolvarea prin ecuatii (ms)

2

Răspunsuri

2014-10-22T16:33:03+03:00
100 lei- 16lei=84 lei cheltuiti pe pixuri 
8pixuri albastre+ 6 pixuri negre =14 pixuri
84lei:14 pixuri =6 lei costa un pix
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-22T16:36:52+03:00
6pixuri x X(necunoscuta) = 42lei (jumatate din suma de 84 adica 100-16)
8pixuri   x   Y(necunoscuta)= 42lei (jumatate din suma de 84 adica 100-16)

42lei : 6pixuri = 7lei pixul de culoare neagra
42lei :8pixuri = 5.25 lei pixul de culoare albastra


6 x X=42    X= 42:6 =7lei pixul negru
8 x X=42    X= 42:8 =5.25lei pixul albastru
1 5 1