4.Explicati modul de compunere si raporturile sintactice intre elementele componente ale urmatoarelor cuvinte compuse:ciubotica-cucului,Campulung,a binemerita,drum-de-fier,Gura-Humorului,a binevoi,bunastare,Ramnicu-Sarat,a binecuvanta,apa de colonie,Curtea de Arges,a fotografia,Stefan cel Mare,a pirograva.
5.Dati cate cinci exemple de cuvinte nou formate prin diferite feluri de compunere:
a) alaturare
b)contopire
c)abreviere.

2

Răspunsuri

2014-10-22T16:13:13+03:00
4. Acele cuvinte sunt formate prin compunere subordonare atributiva. 5.fiecare, oriunde, oricum, caine-lup, fiecine Alb-auriu, galben-deschis, rosu-inchis, Delta-Dunarii, galben-auriu Romarta, P.S, A.V.A,S.R.I, P.S.D
1 1 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-22T19:29:09+03:00
4.
ciubotica-cucului = ciubotica + cucului, compunere prin alaturare cu cratima
Campulung - Campu + lung, compunere prin sudare (contopire)
a binemerita = bine + merita, compunere prin sudare (contopire)
drum-de-fier = drum+de+fier, compunere prin alaturare cu cratima
Gura-Humorului = Gura+Humorului, compunere prinn alaturare cu cratima
a binevoi = bine+voi, compunere prin sudare
bunastare = buna+stare, compunere prin sudare
Ramnicu-Sarat= Ramnicu+Sarat, compunere prin alaturare cu cratima
a binecuvanta = bine+cuvanta, compunere prin sudare
apa de colonie = apa+de+colonie, compunere prin alaturare fara cratima
Curtea de Arges = Curtea+de Arges, compunere prin alaturare fara cratima
a fotografia = foto+grafia, compunere prin sudare
Stefan cel Mare = Stefan+cel+Mare, compunere prin alaturare fara cratima

5.Dati cate cinci exemple de cuvinte nou formate prin diferite feluri de compunere:
a) alaturare: Piatra Neamt, Cluj_Napoca, Ana-Maria, vita-de-vie
b) contopire (sudare): douazeci, Campulung
c) abreviere: TVR (Televiziunea Romana), SNCFR (Societatea Nationala de Cai Fereate Romana), BCR (Banca Comerciala Romana)
16 4 16