Subliniaza omonimele din urmatoarele fragmente ,explicandurile sensurile si precizand valoarea morfologica :
a) Din izvoare si din garle
Apa suna somnoroasa
Unde soarele patrunde
Printre ramuir a ei unde,
Ea in valuri sperioase
Se azvarle .

b) Dreptatea,deocamdata,infranta ,tot mai cere
Rasplata msurata pe munca si durere
Dar subt pamant ca unul are un simt si o minte
Si altul brate grele,vorbirea asta minte..."

c)Si cu fiorul care poarta
Pe cei increzatori in frati
V-am plans la fiecare poarta
Durerea mortilor uitati

2

Răspunsuri

2014-10-22T16:07:52+03:00
Unde : * substantiv: Unda apei e lucioasa.
         * adverb: Unde a plecat ?
minte : * substantiv:Mintea sa este valoroasa.
           * verb:Minte atunci cand spune ca si-a facut tema.
poarta: * subst: Poarta sa e veche.
           *verb: Ea poarta haine murdare.
Multumesc multa Lacrymioara chiar mai ajutat mult eu stiam ceva despre omonime dar nu le desluseam
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-22T16:22:16+03:00
A) Din izvoare si din garle 
Apa suna somnoroasa 
Unde soarele patrunde              
Printre ramuir a ei unde,
Ea in valuri sperioase 
Se azvarle .

Unde     - adverb de loc  (Arato locul in care patrunde soarele)
unde      - substantiv, fem. pl.   (oscilatiile apei, unduiri)


b) Dreptatea,deocamdata,infranta ,tot mai cere
Rasplata msurata pe munca si durere
Dar subt pamant ca unul are un simt si o minte
Si altul brate grele,vorbirea asta minte..."

minte    - substantiv fem sing.  (inteligenta, ratiune, intelepciune)
minte     - verb ind. prez. p a II-a sing    (nu spune adevarul) 

c)Si cu fiorul care poarta 
Pe cei increzatori in frati
V-am plans la fiecare poarta 
Durerea mortilor uitati 

poarta   - verb ind. prez. pers. a-III-a   (duce, cara, transporta) 
poarta   - substantiv fem. sg.   (uşă mai mare de acces intr-o curte)