Suma a cinci numere naturale consecutive impare este de 5 ori mai mare decat al treilea,adica cu 428 mai mare decat acesta.Afla cele cinci numere naturale consecutive impare.


(R:103,105,107,109,111)

2
Scuze...am uitat sa inmultesc cu 2 2x+1= 51x2 +1= 111...Numerele sunt 111, 113, 115, 117, 119
Comentariul a fost şters

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-26T17:33:32+02:00
A+a+2+a+4+a+6+a+8=5(a+4)    5a+20=5a+20    5a+20=a+4+428    5a+20-a-4=428    4a+16=428    4a=412  a=103 primul nr apoi al doilea 105    107 109    111 se aduna din 2 in 2 fiind consecutive impare

2014-02-26T17:36:10+02:00
(2x+1)+(2x+3)+(2x+5)+(2x+7)+(2x+9)=5(2x+5)   si
(2x+1)+(2x+3)+(2x+5)+(2x+7)+(2x+9)= (2x+5)+428
10x+25= 2x+433   8x=408   x=408/8  x=51  Deci cele 5 numere sunt 51, 53, 55, 57, 59
Comentariul a fost şters
vezi ca ti-am dat o varianta de raspuns mai simpla gen clasa a patra