Ajutati-ma va rog va dau toate punctele.Un elev pentru aflarea adincimii unei fintini pina la apa a aruncat o petricica mica si a lasat-o sa cada liber de la suprafata fintinii.El a auzit sunetul ciocnirii cu apa peste 3s(viteza sunetului 340m/s)

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-21T20:33:40+03:00
Adancimea este parcursa de doua ori in timpi diferiti: in timpul t1 de cadere a pietrei (miscare unuform accelerata cu acceleratia g) si in timpul t2 de urcare a sunetului  ( miscare rectilinie si unuforma).
t1+t2=t
h=g*t1²/2 de unde scoti t1 cu g=10 m/s²
t1=√(2*h/g)
h=v*t2 de unde scoti t2
t2=h/v
( asupra sunetului nu actioneaza acceleratia gravitationala)
Vii cu t1 si t2 in ec t1+t2=t si ai o singura necuatie cu o singura necunoscuta h adancimea fantanii
Succes!
ok?
2h/g+h/v=t?
nu! radical(2h/g)+h/v=t
multumesc mult am inteles ))
cu mare placere!
2014-10-21T20:36:01+03:00
Nu sunt sigur daca e drept dar eu incerc sa fac macar ceva pentru a te ajuta