Argumentati daca toamna este folosita in poezie cu sensul de anotimp sau ca metafora a unei stari sufletesti sau daca ambele interpretari sunt posibile. Aveti in vedere si titlul poeziei : Emotie de toamna de Nichita Stanescu.

2

Răspunsuri

2014-10-20T22:04:35+03:00
Toamna este folosita in poezie ca o stare sufleteasca de tristete, melancolie, singuratate....Prin aceasta metafora, eul liric se refera la faptul ca in inima lui acum e toamna fara iubita lui....
26 4 26
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-20T22:06:39+03:00
Este folosita ca metafora a starii sufletesti a poetului. Acest lucru se observa din titlul poeziei - emotie/adjectiv,- de toamna/ substantiv.
Toamna,anotimp rece ,preceda in viziunea poetului starea de neliniste, gandul ca sentimentele iubitei ar putea pierde din intensitate - acopera-mi inima cu ceva- este rugamintea poetului de a fi asigurat de iubita lui ca sentimentele sunt calde inca,"varatice".
19 3 19