Răspunsuri

2014-02-25T22:20:12+02:00
Subiect. Alin v-a merge cu noi in excursie. (cine v-a merge cu noi?)
complement. vom merge la Alin sa ne luam temele (unde vom merge?)
atribut. filmul despre Alin a fost interesant.( care film?)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-25T22:21:18+02:00
Nomainativ :
-subiect: Alin este intelegator.
-atribut apozitional: Alin, baiatul acesta, este cuminte.
-nume predicativ: El este prietenul meu.

Dativ:
-complement indirect: Ei ii dau stiloul meu.

Genitiv:
-atribut substantival: Cartile Mariei sunt noi.

Acuzativ:
-atribut substantival: Viata de om este grea.
-nume predicativ: Cartea este de romana.
-complement direct: Pe el il cert.
-complement indirect: Am vorbit despre ea.
-complement circumstantial de loc: Mergem la bunica.
-complement circumstantial de timp: Astazi o sa plec la mare.
-complement circumstantial de mod: Vorbeste ca mama.
Am uitat cazul vocativ: Maria, vino aici!
Nu-i nimik.Ma intereseaza doar functiile sintactice.