Construiti enunturi cu urmatoarele paronime calota , carota , geana , gena , hilar , ilar , livret , libret , morar , mortal , talaz , taluz , lacuna . laguna , manej , menaj , scala , scara , iruptie , eruptie . migra . emigra URGENT

2

Răspunsuri

2014-10-20T20:39:52+03:00
Calota glaciara se topeste rapid.     
aseara n-am inchis o geana.
am vazut ceva hilar in poza.
am un coleg ilar.
fiind frati avem aceeasi gena.
am gasit un livret militar in cufar.
libretul de economii este pe masa.
aseara am facut un salt mortal.
ion este morar.
talaz=val mare starnit de furtuni pe mari sau oceane
taluz=suprafata inclinata care margineste lateral un rambleu sau un debleu;   teren in panta
am avut o lacuna in timpul discursului.
am vazut in departare o laguna frumoasa.
mama face menajul casei.
pe ce scala pot urmari radio sat.
scara blocului este din beton.
pasarile migreaza toamna.
dan este emigrant roman.
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-10-20T20:40:16+03:00
A).Calota/Carota
Azi la geografie ne-a spus de o calota glaciara .(stii tu)
Cand a jucat biliard,adversarul a carotat.(a facut mai grea lov. adversarului)

b).Geana/Gena
Mi-a picat o geana.(aia de la ochi)
Gena a mostenit-o de la tatal ei.(ADN)

c).Hilar/Ilar
Nu pot sa-ti dau exemplu... nu stiu cum sa-ti explic.
Ce a spus mai devreme mi s-a parut ilar.(amuzant)

d)Livret/Libret
Am uitat livretul masinii acasa.(document care contine date)
Ne va verifica la libretul acestui cantec.(textul cantecului)

e)Morar/Mortal
Morarul a plecat pentru ca nu s-a simtit bine.(ala care sta la moara)
X a fost impuscat mortal azi dimineata.(intelegi tu)

f)Laguna/Lacuna
Am vazut pe harta Laguna Albastra.(stii tu ce e aia)
Nu stiu sa-ti dau exemplu ... stiu ca insamna ceva gol.

g)Menaj/Manej
Farfuria este un obiect de menaj.(de uz casnic)
Am fost la manej sa vad caii.(loc unde se calaresc caii)

h)Scara/Scala
X a picat de pe scara.(stii tu ce inseamna)
Scala aparatului este mare.(nu stiu sa explic)

i)A migra/A emigra
Pasarile migreaza in tarile calde.(pleaca dintr-o tara in alta)
X a emigrat in America din Mexic.(s-a mutat definitiv)
ms
mult pt ajuttor
Comentariul a fost şters
Comentariul a fost şters