Compunere la romana 15-25 de randuri in care sa argumentez ca textul Lacul apartine genului liric. In compunere trebuie sa am : sa prezinti doua trasaturi ale genului liric
sa ilustrez cele doua trasaturi cu ex adecvate din text

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-20T17:42:47+03:00
             sunt de parere ca poezia ,,Lacul '' apartine genului liric deoarece pe toata desfasurarea textului sunt prezente elemente specifice ale acestui gen literar.
             in poezia ,,Lacul'' eul liric isi face simtita prezenta prin aparitia pronumelor la pers. I ; ,,mi , eu '' ;si verbe la pers. I ; ,,sa sarim'' ; .in text sunt prezente imagini artistice. ,,Lacul albastru , nuferi galbeni , cercuri albe '' sunt exemple pt. imagini vizuale . ,, Lin fosneasca , inganati de glas de ape '' sunt imagini auditive . figurile de stil sunt prezente prin epitete ; ,,luntrea mica'' ; repetitie ; ,,sa scap din mana carma '' ; inversiune ; ,,blandei lune '' ; metafore ; ,, sa plutim cuprinsi de farmec '' .
poezia ,,Lacul'' prezinta un aspect din natura incarcat cu culoare si cu multe elemente specifice acestui tip de text.
             poezia ,,Lacul'' poate fi asemanata din punct de vedere literar cu alte opere ale lui M. Eminescu : ,,Ce te legeni.. '' , ,,fiind baiet paduri cutreieram '' .
10 4 10
  • Utilizator Brainly
2014-10-20T18:57:35+03:00
Iti dau planul , o sa te descurci singura de acum .
Sa incepem cu trasaturile , fara de care nu poti alcatui o compunere :
1.Genul liric cuprinde toate operele in care autorul isi exprima gandurile si sentimentele in mod direct prin intermediul figurilor de stil si a imaginilor artistice .
2.Este in versuri.
3.Este prezent eul liric , reprezentat de marcile lexicogramaticale :
a)pronume de persoana I sau a II-a sau adj. pronominale de persoana I sau a II-a
b)verbe de persoana I sau a II-a
c)vocative
d)interjectii etc.
4.Sunt prezente elementele de prozodie(masura , rima , ritm)
5.Modul predominant de expunere este descrierea , cateodata impletita cu monologul liric .

Si acum planul :
1.In opinia mea , Poezia "X
" de Y este o opera lirica intrucat autorul isi exprima gandurile si sentimentele in mod direct prin intermediul eului liric , al figurilor de stil si al imaginilor artistice.
2.In
primul rand/Pe de o parte , se observa prezenta eului liric , evidentiat prin marcile lui lexicogramaticale : (dai exemple din text) . De asemenea , sunt prezente imaginile artistice : (dai exemple din text) si figurile de stil : (dai exemple din text).
3.In al doilea rand/Pe de alta parte , sunt prezente elementele de prozodie : (dai exemple) . La fel , modul dominant de expunere este descrierea , impletita cu monologul liric .
4. In concluzie , p
rin toate argumentele aduse mai inainte , am demonstrat ca poezia "
X" de Y este o opera lirica.