Răspunsuri

2014-10-19T21:16:25+03:00
Propozitia subordonata sociativa este propozitia care indica persoana sau obiectul care insoteste la desavirsirea unei actiuni.
Propozitia instrumentala este propozitia care indeplineste in fraza rolul de complement circumstantial instrumental.
Exista 3 tipuri de complemente
-direct
-indirect
-circumstantial-de mod,timp ,loc,cauza,scop,instrumental,sociativ,conditional,concesiv,de relatie,opozitional,comulativ,de exceptie.
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-19T21:19:51+03:00
1. Complementul sociativ este parte sec. de propoz. care însoțește subiectul /obiectul în realizarea unei acțiuni.La nivelul frazei ,complementului sociativ îi corespunde prop. circ. sociativă care arată cine însoțește subiectul/obiectul din propoz. regentă în realizarea acțiunii.Ex. A rămas /cu ce i-au dat părinții.
2.Complementul circumstanțial instrumental este partea sec. de propoz. care arată instrumentul /mijlocul prin care se realizează acțiunea. La nivelul frazei,complementului instrumental îi corespunde prop. circ. instrumentală,care arată mijlocul prin care se realizează acțiunea verbului din regentă.Ex. Cu câtă minte ai /poți ajunge departe.

2 3 2