Răspunsuri

2014-10-19T21:02:08+03:00
El a ieşit inginer. -prop.copulativă Andrei a ieşit din cameră. -prop.predicativă Nichita a rămas repetentă. -prop.copulativă Tu ai rămas în maşină. -prop.predicativă
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-19T21:08:11+03:00
Eu sunt acasă / vb. a fi este vb. predicativ/ Eu sunt mic / vb. a fi este copulativ.
Am ajuns acasă / vb. a ajunge este predicativ./Am ajuns medic / vb. a ajunge este copulativ. /Am rămas acasă / vb. a rămâne este predicativ / A rămas repetent / vb. a rămâne este copulativ. / El pare înalt /vb. a părea este copulativ. / se pare că plouă / vb a (se) părea este predicativ./ Mi-am însemnat tema / vb. a însemna este predicativ ./ Ce înseamnă asta? /vb. a însemna este copulativ ./ S-a făcut stană de piatră./ vb. a (se) face este aici predicativ./ S-a făcut frig./ vb. a (se) face este aici copulativ./Mă cheamă Ion./vb, a chema este aici copulativ / Mă cheamă mama ( sens de mă strigă) vb. a chema este predicativ.