Dupa o furtuna pe Marea Neagra la mal au ajuns 700 de scoici si melci.Daca furtuna ar mai fi adus 100 de scoici,atunci numarul melcilor ar fi cu 300 mai mare.Cate scoici si cati melci a adus furtuna?

2
Puteți să urmăriti rezultatul pe care l-am trimis? Sper că vă lămurește pe deplin.
Potrivit d-lui profesor Scorei Ion, răspunsul trebuie să fie aflat ținându-se cont de faptul că "Orice pereche ordonată de numere determină (definește) un raport." În cazul de față perechea de numere este (100;300). Raportul este 100/300 sau siplificat 1 la 3. Marea aduce întotdeauna și scoici și melci. Conform problemei, raportul este constant. Atunci numărul scoicilor și numărul melcilor trebuie să fie direct proportional. (fie "s" nr. scoicilor, iar "m" nr. melcilor; s/m=k, unde k este consta
nt). Rezultă faptul ca o parte din 700 este reprezentată de nr. scoicilor, iar trei părți sunt reprezentate de nr. melcilor. Așadar soluția problemei este: 175 de scoici și 525 de melci. Ca reprezentare grafică se poate utiliza un segment împărțit în 4 segmente egale, fiecărui segment mai mic atribuindu-se valoarea 175. Primul segment mic reprezintă numărul scoicilor, iar următoarele 3 segmente mici (luate împreună) arată numărul melcilor.

Răspunsuri

2014-10-19T19:27:08+03:00
A+300=700+100 a=800-300 a=500 a-nr presupus a-100 = b (b-nr real) b=400 melci
Si 700 de scoici
Potrivit d-lui profesor Scorei Ion, răspunsul trebuie să fie aflat ținându-se cont de faptul că "Orice pereche ordonată de numere determină (definește) un raport." În cazul de față perechea de numere este (100;300). Raportul este 100/300 sau siplificat 1 la 3. Marea aduce întotdeauna și scoici și melci. Conform problemei, raportul este constant. Atunci numărul scoicilor și numărul melcilor trebuie să fie direct proportional. (fie "s" nr. scoicilor, iar "m" nr. melcilor; s/m=k, unde k este const)
....unde k este constant). Rezultă faptul ca o parte din 700 este reprezentată de nr. scoicilor, iar trei părți sunt reprezentate de nr. melcilor. Așadar soluția problemei este: 175 de scoici și 525 de melci. Ca reprezentare grafică se poate utiliza un segment împărțit în 4 segmente egale, fiecărui segment mai mic atribuindu-se valoarea 175. Primul segment mic reprezintă numărul scoicilor, iar următoarele 3 segmente mici (luate împreună) arată numărul melcilor.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-19T19:27:22+03:00
1. M=S+300          2. M=400 
M=100+300               S=700
M=400 
3 3 3