Răspunsuri

2014-10-19T19:08:38+03:00
288 de lei deoarece s-a scazut si s-a calculat aceeasi suma.
la asta ma gendeam si eu dar in carte rezolvarea este 300 de lei
Cand se reduce scade pretul iar procentul de marire nu va mai fi acelasi.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-19T19:14:45+03:00
X-pretul initial
x·20/100=x·1/5=x/5(reducerea)
x-x/5=4x/5(pretul dupa reducere) am aplificat pe x cu 5 sa aduc la acelasi numitor
4x/5·20/100=4x/25(marirea)
4x/5+4x/25=24x/25(pretul final) (am amplificat prima fractie cu 5)
⇒24x/25=288lei
   24x=288lei·25
   24x=7200lei
    x=7200lei:24
   x=300lei(pret initial)


Mai simplu de atat nu se poate.
Mai exista o metoda dar mai lunga si mai complicata.
ok
cand obiectul a fost redus pretul sau era de 268 de lei iar acum pretul esti acelasi 288 de lei
Gresit,calculeaza si vezi!