Răspunsuri

2014-10-19T19:02:06+03:00
Pai gandeste si tu frate zici si tu ca eminescu e romantic,isi trnasmte prin intermediul eului liric sentimente ganduri blablalba

1 1 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-19T19:15:14+03:00
Creatia a maturitatii artistice a lui M.Eminescu,poezia "O,ramai" este o confesiune lirica,o elegie filozofica si a fost publicata in revista "Convorbiri literare",la 1.02.1879.
Titlul "o.ramai.." este alc dintr-o interjectie  si un vb la imperativ si exprima nostalgia poetului pt copilarie,pt codrii si izvoarele care i-au incantat cei mai frumosi ani ai vietii.
Poezia este alcatuita din sapte catrene,dispuse in doua secvente lirice:prima este un monolog imaginar al padurii,prin care exprimastarile si sentimentele pt poetul-copil,iar a doua secventa corespunde ultimelor doua strofe si evoca nostalgia,varsta minunata a copilariei.
Poezia marcheaza planurile temporale: trecut-prezent,acelea de fericire-nefericire.Altfel spus,ideea de timp la Eminescu semnifica aici antiteza dintre trecut-prezent,care corespunde antitezei dintre extaz-durere sufleteasca.Eul liric parcurge,asadar, o gama larga de sentimente,de la bucurie,la tristete, de la fericire la nefericire,stari corespunzatoare celor doua valori temporale,trecut-prezent.
Ritmul este trohaic,masura versurilor de 7-8 silabe,poezia creand o singura singura rima incrucisata(rimeaza versul 2 cu 4)
Poezia "O.ramai..." de M.Eminescu exprima direct sentimentele de nostalgie,tristete si durere pe care poetul le simte profund.Poezia are si accente mediative ,filozofice,privind scurgerea ireversibila a timpului.
dar cat mai ai de scri cam cate randuri de caiet
3 pagini A4 :))) asta e un fel de rezumat :)))
nu scrimi si tu inca un pic cam vro 10 randuri
e cam greu,pentru ca restul e luat pentru fiecare strofa in parte si nu prea am cum,dar cred ca pentru tine e suficient atat :3
bn dar scrie mai pe scurt