Răspunsuri

2014-10-19T17:02:24+03:00
Cuvintele derivate sunt acelea care au prefix si sufix sau ambele 
Cuvintele compuse sunt acelea la care la radacina sau cuvantul de baza s-au adaugat sufix si prefix
39 4 39
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-19T17:14:09+03:00
Cuvintele compuse sunt niste cuvinte formate prin diferite procedee , cum ar fi :                       -Derivare                                                                                                           -Compunere                                                                                                       -Conversiune                                                                                          Cuvintele formate prin derivare arata ca lucrul descris este mai mare decat cuvantul de baza derivate cu sufix (se numesc cuvinte augmentative , ex.: copil -copilandru , lingura - linguroi , etc .) sau arata ca lucrul descris este  mai mic decat cuvantul de baza derivate cu sufix (se numesc diminutive , ex.: copil-copilas , inima-inimioara , etc)                                                                                              Compunerea este un proces prin care se formeaza cuvinte noi prin urmatoarele procedee: - sudarea elementelor ( ex.: binevoitor , binefacere , raufacator, etc. )                      -alaturarea elementelor cu liniuta (ex: bloc-turn) sau fara liniuta (ex: Delta Dunarii , Piatra Neamt, etc.)                                                                                              -abreviere sau prescurtare ( ex: BRD ; CFR , etc.)                                       Conversiunea este procedeul care face trecerea de la o parte de vorbire la alta . Exemplu : frumos (adjectiv) - frumosul (substantiv)                                                                                     Cuvintele derivate au cuvant de baza caruia i se adauga prefix (sunete  sau grupuri de sunete ce se adauga in fata cuvatului de baza) sau sufix (sunete sau grupuri de sunete ce se adauga dupa cuvantul de baza) . Exemplu: copilarie . "Copilarie" este un cuvant format prin derivare cu sufixul "-arie" de la cuvantul de baza "copil"  .                                             
50 4 50