Răspunsuri

2014-10-18T19:03:01+03:00
Apa cu ce se adanceste asa se incalzeste asa ca la fundul apei  caldura este de 4 grade celsius la suprafata este de -20
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-18T19:07:43+03:00
Apa cu ce mai mmult adanceste cu atat mai mult se incalseste fin ca ie in adanc iar apa care e la suprafata este rese find ca este atasata
presupunem ca avem un vas cu apa la +20 C pe care o racim. Prin scaderea temperaturii apa se contracta, adica volumul ei scade, fenomen invers dilatatiei. Acest lucru se intampla pana la temperatura de +4C cand apa are cel mai mic volum si cea mai mare densitate. Scazind temperatura sub 4C volumul nu se mai contracte ci se dilata! Fenomenul se numeste anomalia apei. Apa cu densitatea cea mai mare se va lasa la fund si chiar daca la suprafata temp scade si apa se raceste, ea ramane la suprafata
deoarece e mai usoara. Fenomenul are importanta mare in conservarea vietii in lacuri si rauri care ingheata la suprafata dar la fund pestii si plantele si alte vietati pot supravietui.