A. Doua forte care actioneaza simultan asupra unui corp se pot aduna algebric?
b. De ce forță este o mărime fizica vectoriala?
c. Deplasările seccesive ale unui mobil in lungul unei drepte se pot aduna algebric?
d. Daca un corp agățat de un resort elastic si rămâne in repaus ,forta elastica a resortului este egala cu greutatea corpului?
e. Prin ce se aseamănă si prin ce se deosebesc marimile scalare si cele vectoriale?

2

Răspunsuri

2014-10-18T18:36:15+03:00
A) Da, daca sunt pe aceeasi directie.

b) Pentru ca are marime, directie, sens.

c) Da.

d) Da.

e) Marimile scalare nu au directie si sens, ele sunt doar numere (care semnifica ceva, bineinteles).
6 4 6
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-18T20:34:04+03:00
A.) Numai daca actioneaza fie in acelasi sens, fie in sensuri opuse. In rest se construieste si se afla rezultanta cu ajutorul functiilor trigonometrice (sinus, cosinus, tangenta, cotangenta).
b.) Deoarece forta este caracterizata prin punct de aplicatie, sens directie si modul.
c) Da
d.) Da
e.) Ambele sunt marimi fizice. Diferenta este ca marimile fizice scalare sunt reprezentate de numai doua elemente (unitate de masura si valoare numerica), in timp ce marimile fizice vectoriale (sau vectorii) sunt caracterizati de patru elemente (punct de aplicatie, sens, directie si modul)
12 4 12