Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-19T11:34:38+03:00
Din caietul de geografie:

1.Galaxiile--->aglomerari de stele si de Nebuloase 



2.Stele|
---->alcatuite predominant din gaze(H2 si He2)
           |----->sunt de forma sferica sau usor eliptica alcatuite dintr-o materie gazoasa incandescenta cu temperaturi si presiuni enorme 


3. Planetele-
---->sunt corpuri cerești care au forma sferica și care n-au lumina și căldura proprie  


4. Cometele|
----> se mai numesc ''stele cu coada''
                   |---->alcatuite predominant din praf si gaze 
                   

5. Asteroizii
|------>se mai numesc planetoizi 
                  |------->sunt corpuri ceresti de dimensiuni mici , care se deplaseaza in jurul Soarelui pe orbite eliptice.



6. An lumina 
-----> unitate de masura astronomica egala cu distanta parcursa de lumina intr-un antropic , adica 9.460 miliarde de kilometri 



7. Satelit natural 
|----> sunt corpuri ceresti care graviteaza in jurul planetelor
                           |----->au forma sferica
Exemple: Luna-----> satelitul Terrei 
               Europa---->satelitul lui Jupiter
               Lo----->satelitul lui Jupiter
                Charon---->satelitul lui Pluto
                Hydra------>satelitul lui Pluto

2 5 2
2014-10-19T13:56:17+03:00
Galaxie- insule de materie in Univers Stea -corp ceresc care emite lumina si caldura proprie An lumina - unitate de lungime egala cu distanta parcursa de lumina intr-un an pamantesc Univers fizic-univers observabil