Răspunsuri

2014-10-18T16:34:49+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-18T17:05:05+03:00
- unificarea Germaniei a dus la schimbarea hartii politice a Europei prin aparitia unui stat puternic care a dorit sa si afirme hegemonia (a fost hegemona de 2 ori in sec. XX) asupra continentului si asupra lumii
- procesul de unificare a Germaniei se datoreaza hotararii lui Napoleon Bonaparte de a crea o uniune vamala a statelor germane care usura in viziunea franceza schimburile comerciale
- ulterior, statul prusac a luat initiativa realizarii unitatii germane in 3 etape (razboaie): diminuarea influentei austriece asupra statelor germane, eliminarea danezilor din ducatul Holstein si Sleswig si infrangerea francezilor si ocuparea Alsaciei si Lorenei in 1871.