Dati exemple de 4 personificari si comentati folosirea acestora in primul tablou al fragmentului studiat, din poenul Calin(file din poveste) de Mihai Eminescu.

Primul tablou :
''De treci codri de arama,de departe vezi albind
S-auzimandra glasuire a padurii de argint.
Acolo,Langa izvoare, iarba pare de omat,
Flori albastre tremur' ude in vazduhul tamaiet;
Pareca si trunchii vecinici poarta suflete sub coaja
Ce suspina printre ramuri cu a glasului lor vraja ;
Iar prin mandrul intuneric al padurii de argint,
Vezi izvoare zdrumicate peste pietre licurind,
Ele trec cu harnici unde si suspina-n flori molatic,
Cand coboara-n ropot dulce din tapsanul pravalatic,
Ele sar in bulgari fluizi peste prundul din rastoace,
In cuibar rotind de ape, peste care luna zace.
Mii de fluturi mici albastrii, mii de roiuri de albine
Curg in rauri sclipitoare peste flori de miere pline,
Umplu aerul varatic de mireasma si racoare,
A popoarelor de muste sarbatori murmuritoare. ''

2

Răspunsuri

2014-10-18T16:10:19+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
S-auzimandra glasuire a padurii de artgint
flori albastre tremur' ude in vazduhul tamaiet
vezi izvoare zdrumicate
de treci codrii de arama,de departe vezi albind
8 3 8
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-10-18T16:13:58+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Personificari:
-"mandra glasure a padurii de argint"
-"flori albastre tremur ude"
-"trunchii vecinici poarta suflete sub coaja"
-"suspina printre ramuri ..."
17 4 17
Ms ... dar cum comentez?
Comentariul a fost şters
Ms :*
Comentariul a fost şters