Răspunsuri

2014-01-05T21:25:35+02:00
Numitorul comun la fractii trebuie sa fie un divizor comun(de preferat cmmdc) iar 
 cmmmc.Descompunem numerele in factori primi.
2.Luam factori comuni si necomuni o singura data la puterea cea mai mare si i inmultim intre ei
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-05T21:25:37+02:00
Numitorul comun se refera la cifra de sub linie care trebuie sa fie aceeasi la toate fractiile. iar cmmmc se refera la cel mai mare numar care se imparte la 2 numere distincte. Pentru cel mai mic multiplu comun:
Se descompun numerele in factori primi;2) Se aleg factorii primi comuni si necomuni (o singura data fiecare), cu exponentul celmai mare si se inmultesc intre ei.Produsul obtinut este c.m.m.m.c. cautat.Exemplu:a = 12 = 2²·3,b = 8 = 2³,c = 20 = 2²·5.Deci m = 2³·3·5 = 8·3·5 = 120. Prin urmare m = [12, 8, 20] = 120.