Buna, va rog sa ma ajutati la aceasta problema de mate.

La o fabrica s-au produs 8.216 globuri rosii, galbene, albastre.Globurile rosii si galbene sunt 5.371, iar cele galbene si albastre sunt 5.692.
Cate globuri sunt din fiecare culoare?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-17T23:35:51+03:00
Globurile rosii le notam cu ''r'' , pe cele galbene cu ''g'' , iar pe cele albastre cu ''a''.⇒(rezulta)   r+g+a=8216 ,r+g= 5371 ; g+a=5692 . Inlocuim a doua relatie in prima(adica stiind deja suma lui r+g o inlocuim pe aceasta in suma tutoror globurilor)⇒5371+a=8216⇒a=8216-5371=2845⇒globurile albastre sunt in nr de 2845.Il inlocuim pe ''a'' in a treia relatie ⇒g+2845=5692⇒g=5692-2845=2847 globuri. Acum il inlocuiesti pe ''g'' in a doua relatie ca sa-l putem afla pe ''r''⇒r+2847=5371⇒r=5371-2847=2524 globuri
2014-10-17T23:45:27+03:00
Notam;baloane rosii=r;baloane galbene=g;albastre=a
r+g+a=8216
r+g=5371
a=8216-5371
a=2845

g+a=5692
r=8216-5692
r=2524

r+g=5371
2524+g=5371
g=5371-2524
g=2847

2845+2847+2845=8216
1 5 1