1) Fie dreptunghiul ABCD, AC П BD={О}, cu m(unghiulAOD)=60° SI ac=12cm.
calculati perimetrul triunghiului AOD
2) Determinati masura unghiului format de diagonalele unui dreptunghi ABCD, daca m(unghiulADB)=34°30'

2

Răspunsuri

2014-10-17T11:44:25+03:00
A)deci aod este triunghi echilateral pentru ca are unghi de 60 de grade si dupa imparti ac la 2 si-ti da ca Ao este 6 cm  si faci 6 x 3 si perimetrul este 18

3 3 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-17T11:54:41+03:00
1) In ΔAOD, daca AC=12=> AO=AC/2=12/2=6
de vreme ce AO=DO si <AOD=60=>ΔAOD=echilateral=>
Perimetrul ΔAOD=AO*3=6*3=18 cm

2) 1°=60' =>
30 ' (30 minute) =0.5°
=> 34°30'= 34.5°
=> <ADB=34.5°=
< format de diagonale este <AOD (sau <DOC)
De vreme ce <ADB=<DAC
=> in ΔAOD
<AOD=180°-2*(<ADO)=180°-2*34.5°=180°-69°=111°

<DOC=180°-<AOD= 69°
6 4 6