A) Scrieti numerele de forma 12x divizibile cu 2x
b)Scrieti numerele naturale de forma 3xy divizibilie cu 5
c)Scrieti numerele naturale de forma 7xy divizibile cu 2 si cu 5.
Multumesc ANTICIPAT ! :)

2
Comentariul a fost şters
este foarte usor...
Comentariul a fost şters

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-17T11:54:05+03:00
A)  125 este divizibil cu 25
b) 310, 315, 320,, 325, 340, 345, 350, 355, 360, 365, 370, 375, 380, 385, 390, 395, deci ultima cifra trebuie sa fie 0 sau 5
 c) ultima cifra trebuie sa fie un nr par adica 0, 2, 4, 6, 8 ca sa fie divizibil cu 2
     712, 714, 716, 718,.... si asa mai departe 
    ultima cifra trebuie sa fie 0 sau 5 ca sa fie divizibil cu 5
     710, 715, 720, 725, 730, 735, .......si asa mai departe
  
nr divizibil inseamna un nr care se imparte exact (fara rest )
10 4 10
2014-10-17T19:49:24+03:00
A.  125 este divizibil cu 25, 120 cu 20.
b. stim ca sunt divizile cu 5 toate numerele care se termina in 0 sau 5, atunci nr de forma 3xy sunt: 305, 310, 315, 320, 325, 330, 335, 340, 345, 350, 360, 365, 370, 375, 380, 385, 390, 395.
355 nu e pt nu spune ca x poate fi egal cu y
c. ca sa fie divizibil cu 2 trebuie ca ultima cifra sa fie un nr par: 0, 2, 4, 6, 8 iar cu 5, cum spuneam deja sa se termine cu 0 sau 5. 
nr de forma 7xy care sa fie divizibile si cu 5 si 2 in acelasi timp, sunt: 710, 720, 730, 740, 750, 760, 770, 780, 790
  
nr divizibil inseamna un nr care se imparte exact (fara rest )
6 4 6