Răspunsuri

2014-10-16T21:43:47+03:00
 Semnele de punctuatieVirgulaestesemnul de punctuaţiecare delimitează grafic o pauză între părţide propoziţiesau între propoziţiile uneifraze, despărţindu-le pe bazaraporturilor sintactice.Semnul intrebarii-este foloseit in scriere pentru a marca intonatia propozitiilor sau a frazelor interogative.-se pune dupa cuvinte, grupuri de cuvinte, propozitii si fraze care au uncaracter interogativ si care sunt intrebari directe.-titlurile care au caracter interogativ (“Ce-I de facut?”)Semnul semnul exclamarii-Marcheaza grafic intonatia frazelor si a propozitiilor exclamative sauimperative-se pune de asemenea dupa interjectiile si vocativele care exprima stariafective si sunt considerate cuvinte(sau parti de fraza) independente-cand interjectia are in acelasi timp sens exclamativ si interogativ,semnulexclamarii este insotit de semnul intrebarii-se foloseste dupa un substantiv in cazul vocativPunctul si virgula-este semnul de punctuatie care marcheaza o pauza mai mare decat cearedata prin virgula si mai mica decat cea redata prin punct-o astfel de pauza este adesea necesara pt. A desparti propozitii sau grupuride propozitii care formeaza unitati relativ independente in cadrul uneifraze.Astfel, fraza castiga in claritate si se evita legarea gresita a uneisubordonate dinaintea pauzei marcate prin punct si virgula de propozitiaimediat urmatoare, Alteori, punctul si virgula corespunde unei pauze pe carevorbitorul o face pentru a arata ca partea de fraza care urmeaza e o intregire,o explicatie sau o concluzie a celor afirmate anterior Doua puncte-anunta vorbirea directa sau o enumerare, o explicatie, o concluzie simarcheaza totodata o pauza, in genere mai mica decat pauza indicata de punct. Ele se pun atat la sfarsitul unei fraze, cat si in interiorul eiSemnele citarii(ghilimelele )-sunt semne grafice care se intrebuinteaza atunci cand reproducem intocmaiun text spus sau scris de altcinevaele se pun si la inceput si la sfarsitul unei citari, inchizand vorbirea directaPuctele de suspensie
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-16T21:47:19+03:00
...fricosule! -> semn al exclamarii, este folosit deoarece aceasta propozitie este una exclamativa, este da-ta o porunca.
ca-i -> cratima, editeaza o vocala.
...parte? -> semn al intrebarii, este folosit deoarece este pusa o intrebare.
bate-te... ->  aceasta cratima, face vorbirea mai rapida
P.S: la ultimul semn al exclamarii da-i acelasi raspuns ca si la primul! ;)